زرندی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:باید صنعت‌گران را با ابزارهای جدید مالی آشنا کرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در حال مذاکرات با مدیران بازار سرمایه و شرکت‌های تأمین سرمایه است تا زمینه‌های استفاده صنعت از این ابزارهای جدید مهیا شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، سعید زرندی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که با حضور استاندار، مدیران اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد تأمین مالی در صنعت از طریق نظام بانکی صورت می‌گیرد و ما در صددیم استفاده از دیگر منابع مالی را در بخش صنعت، معدن و تجارت تقویت کنیم.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های واحدهای صنعتی ، تأمین مالی برای سرمایه‌ در گردش و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است که برای این موضوع در غالب تبصره ۱۸ تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این تسهیلات جهت سرمایه‌ در گردش، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده و امیدواریم تا قبل از سال فرآیند ثبت نام آن را آغاز کنیم.

زرندی افزود: تسهیلات طرح رونق تولید، همچنان از طریق سامانه بهین‌یاب در حال انجام است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: چهار هزار میلیارد تومان برای صنعت قطعه‌سازان در نظر گرفته شده که فرآیند اعطای این تسهیلات آغاز شده و مبنای آن معرفی شرکت‌های قطعه‌ساز از سوی خودروسازان است.

وی در ادامه حفظ تولید و اشتغال در صنعت را یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های دولت در سال آینده دانست و افزود : باید به واحدهای صادراتی نگاه ویژه داشته باشیم و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز حمایت از این واحدها را در اولویت خود قرار داده است.

وی تنوع در محصول و بازارهای صادرات را مهم دانست و تأکید کرد: در برخی از محصولات بیش از نیاز بازار داخل تولید داریم و حتماً برای سال‌های آینده باید به‌طور جدی واحدهای تولیدی برنامه‌های صادراتی را دنبال کنند.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: تشکل‌های صادراتی در کشور باید تقویت شده و بیش از گذشته نقش‌آفرینی داشته باشند.

زرندی همچنین گفت: آموزش صنعت‌گران امر بسیار مهمی است که در این زمینه، تشکل‌های خصوصی نیز می‌توانند ایفای نقش کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.